EY podnikatel roku je obuvník Macháček ze Strážnice
Vítězslav Macháček ze Strážnice a jeho obuvnická firma VM Footwear je vítěz jihomoravského kola 25. ročníku české části světové soutěže EY Podnikatel roku 2024 (Entrepreneur Of The Year®). Je to nejprestižnější světová soutěž podnikatelů, která vzdává hold výjimečným osobnostem.
Macháček je vítěz jihomoravského krajského kola soutěže EY Podnikatel roku 2024, jehož vyhlášení výsledků se konalo v úterý 4. února v brněnském hotelu Passage. Strážnický podnikatel postoupil do celostátního kola v Praze. Jeho vítěz se v červnu posune do celosvětového klání vítězů EY podnikatelů inovátorů z 60 zemí v Monte Carlu.
Ze Strážnice přes jižní Ameriku a Asii až do Austrálie. Tak by se dala stručně popsat cesta Vítězslava Macháčka, který vybudoval v uplynulých 20 letech ze své značky VM Footwear světový pojem na trhu s pracovní, bezpečnostní a speciální obuví, kterou dnes používají lidé napříč profesemi po celém světě.
Do svých výrobků soustřeďuje strážnická VM Footwear nejkvalitnější materiály a brandové komponenty, ať to jsou podešve Michelin, membrána Gore-Tex nebo inovativní uzavírání obuvi BOA closure. Při hledání inovací se neomezuje na sledování toho, s čím přichází konkurence, ale naopak se snaží udávat trend. Zásadní je pro VM Footwear naslouchání potřebám zákazníků a následný vývoj řešení na míru. Nebojí se zkoušet materiály, které pro obuv dosud nikdo nepoužil. Nechává samotné uživatele boty testovat a na vlastní kůži poznat, že se vyplatí zvolit si špičkový výrobek a nespokojit se s levnějším kompromisem. S výrobci navrhuje a designuje materiály a komponenty, které mají jedinečné uplatnění právě ve speciální a pracovní obuvi – ať jde o materiály odolné oděru, ohnivzdorné či antistatické.
Firma investuje z vlastních prostředků. Těch má dostatek díky dlouhodobě zdravému růstu tržeb ročně o 10 až 15 procent s výrazným růstem ziskovosti. Řadu jejích výrobků chrání patenty jako průmyslové vzory. VM Footwear se nenechává strhnout do spirály zlevňování výrobků a může své produkty stabilně nabízet za cenu, za kterou s jejich špičkovými vlastnostmi, parametry, designem a komfortem stojí.
Filozofie VM Footwear a osobní přístup ke každému ze zaměstnanců se odráží i ve velké stabilitě týmu. Do svých výrobků promítá firma i environmentální zodpovědnost, kdy hledá způsoby výroby z udržitelných materiálů, recyklátů, a uvedla na trh již kolekci zaštítěnou normou Global Recycled Standard. Ve firmě je nastaven etický kodex upravující vztahy mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem, ale i mezi zaměstnanci a dodavateli, partnery či distributory. Před zahájením jakékoliv spolupráce s novým dodavatelem je tento podroben striktnímu auditu, což poskytuje záruku jejich spolehlivosti.
Vedoucí partnerka EY v ČR Martina Kneiflová uvedla, že letos se zapojil do soutěže rekordní počet podnikatelek. Také proto, že Jihomoravský kraj je lídr technologických firem v Česku. „Za 25 let soutěž u nás nabrala velkou prestiž. Zapojují se do ní stále větší a významnější firmy s mezinárodní působností. Pro jih Moravy je typické, že soutěží hodně technologických firem. A stále více společností, které vedou ženy. Porotu tvoří vítězové minulých soutěžních ročníků. Specifikum ČR je, že zde jsou i regionální kola soutěže v polovině krajů. I v regionech se soutěží dle stejných pravidel, kterými se řídí soutěžící ve všech zapojených 60 zemích světa. U nás letos poprvé se bude udělovat Cena ČT pro udržitelný rozvoj. Získání ceny světové soutěže EY a její značky na výrobky si podnikatelé cení, protože jim pomáhá prosadit se na mezinárodních trzích,“ vysvětlila Kneiflová.