Brněnský závodní okruh nabírá nový dech
Stavbaři společnosti Strabag frézují povrch jízdní dráhy brněnského závodního okruhu co nejpřesněji do hloubky 6,5 centimetru. Za necelý týden práce odstraní 82 000 m3 starého asfaltu. Ten poslouží ke zpevnění ploch v areálu brněnského závodiště.
Pracovníci firmy Strabag položí na odfrézovaný povrch trati nový speciální asfalt namíchaný výhradně pro Masarykův závodní okruh. Jeho nerovnosti nesmí překročit dva milimetry na čtyři metry délky jízdní dráhy. Hotovi mají být do půli května, kdy hodlají předat trať do běžného provozu. MotoGP se má v Brně jet od 18. do 20. července 2025.
Dělníci rovněž upravují obrubníky a v zatáčkách úniková výjezdová místa za mantinely. Také přilehlé obslužné komunikace. Rekonstruují i zázemí pro závodníky a návštěvníky, parkoviště a některé sedadlové tribuny.
Celková letošní oprava přijde nejméně na 150 milionů korun výhradně ze soukromých zdrojů. Tato rekonstrukce patří k podmínkám španělské společnosti Dorna, která pořádá Mistrovství světa jízdy silničních motocyklů, aby po pěti letech dala souhlas s českou částí tohoto světového klání v podobě Velké ceny ČR (Grand Prix). Sdružené prostředky, včetně vládní podpory k udržení Mistrovství světa silničních motocyklů také v ČR, mají za pět let činit asi 650 milionů Kč.
Závod vysílaný televizním přímým přenosem z Brna do celého světa je obrovská propagace ČR. K tomu už minulý brněnský primátor před lety hájil udržitelnost Grand Prix ČR argumentem, že zahraniční a čeští návštěvníci tohoto třídenního závodu utratí v Brně a okolí nejméně jednu miliardu korun. Při dvacetiprocentní dani státní kasa z toho dostane 200 milionů Kč.